Kvalitet og innovasjon

Vi i SalatMestern har høyt fokus på produkt­kvalitet og mattrygghet. Kvalitetsavdelingen består i dag av tre ansatte, og det er etablert et eget laboratorium internt. Produkter kontrolleres daglig for mikrobiologi og øvrige egenskaper.

anne-beate på laboratoriet

Kvalitetspolitikken vår lyder som følger:

«SalatMestern AS skal være en innovativ bedrift som produserer trygge næringsmidler av god kvalitet i henhold til gjeldende krav. Vi skal ha fokus på god kvalitetskultur, kontinuerlig forbedring, effektiv kommunikasjon og bærekraft i alle ledd.»
temperaturmåling i laboratorium

Vi er sertifisert og innehar følgende sertifikater:

  • FSSC 22000 – GFSI-godkjent standard for næringsmiddeltrygghet.
  • ASC (Aquaculture Stewardship Council) – standard for ansvarlig havbruk. Sertifikatet gis til bedrifter som oppfyller kriterier med tanke på å minimere virkninger av havbruk på miljø og samfunn.
  • MSC (Marine Stewardship Council) – miljøstandarden for et bærekraftig fiske. Virksomheter som oppfyller kriteriene i denne standarden, bidrar til å bevare fiske­bestanden for ­fremtiden.

Gode råvarer

Vi lager rundt 8000 tonn med varer i et normal­år. For å få til det trenger vi 700 artikler av ulike slag. Smaken betyr svært mye og gode råvarer er derfor en forutsetning for smaksopplevelsen. Reker er for eksempel en sentral ingrediens i mange av våre produkter. Råvarene kommer fra hele verden.

Spesialister

Vi i SalatMestern driver i dag en rasjonell- og fleks­ibel produksjon med rundt 70 ansatte. Deres kunnskap om tekniske problemstillinger og framstilling av mat gjør det mulig for oss å ­levere til velkjente kunder. Svært ofte blir også nye produkter til gjennom et tett samarbeid med den enkelte kunde.

Vår produktportefølje spenner i dag over alt fra majones, dressinger, sauser, dipper, majones­baserte salater, sild, kabaret, sjømat i lake, ­majones i sjaktel, woksauser i pose og sjømat i MAP. Vi etterstreber alltid å gjøre kunden fornøyd og strekker oss langt for å skreddersy produkter og løsninger i samarbeid med kunden.

Lidenskap

Vi jobber hele tiden med utvikling av design og emballasje, slik at produktene skal sikres ferskhet og framstå som attraktive. MAP-pakking (med gass som konserverings­middel) av utvalgte ferdigmat­produkter, er en ny emballeringsmetode vi har stor tro på.

Vi er familieeiet og drives basert på lang erfaring. Vi er inne i en rivende utvikling med nye investeringer, senest ved oppkjøpet av Ph Thorstensen.

Vår ambisjon er fortsatt å kunne tilrettelegge produkter for kunde­grupper med stadig nye ønsker og krav til egenskaper. Vi er lidenskapelig opptatt av matfaget og stiller alltid vår kunnskap til disposisjon for kundene.

anne-beate og jan på laboratoriet